عملیات امداد و نجات آتش نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

مدیریت شهری و اداره کل کتابخانه‌ها برای تحقق اهداف اجتماعی تعامل کنند

  • کد خبر: ۱۹۴۰۲۳
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
مدیریت شهری و اداره کل کتابخانه‌ها برای تحقق اهداف اجتماعی تعامل کنند
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را باید در سطح جامعه و خانواده‌ها گسترش دهیم و مدیریت شهری از این رویکرد حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد این هفته نه در ساختمان شورای شهر بلکه در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد تا اهداف مشترک مدیریت شهری و نهاد کتابخانه‌های استان در این جلسه پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر در این جلسه اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مرتبط با شهر، موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مهدی ناصحی گفت: اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی طرحی را با محوریت اماکن در اختیارش با موضوع اشتغال‌های خُرد ارائه کرده است که می‌تواند بسیار مؤثر و کارساز باشد.

وی افزود: درهمین راستا تفاهم نامه مشترکی بین شهرداری مشهد و این اداره کل می‌تواند منعقد شود تا از فضا‌های در اختیار آن‌ها برای تکمیل مراکز رویش استفاده کنیم.

ناصحی تصریح کرد: از یک سو شهرداری با محدودیت فضا‌های فیزیکی روبه روست و از سوی دیگر امکانات مختلفی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی است. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: این تفاهم نامه می‌تواند مدیریت شهری را به سمت تحقق اهداف اجتماعی خود سوق دهد و هرچه زودتر باید شاهد آماده سازی و فراهم آوردن مقدمات آن باشیم.

اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه و خانواده

همچنین عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را باید در سطح جامعه و خانواده‌ها گسترش دهیم و مدیریت شهری از این رویکرد حمایت می‌کند.

هاشم دائمی با بیان اینکه کتاب و کتاب خوانی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که پیوسته مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده، ولی متأسفانه این سرانه همچنان پایین است، تصریح کرد: وظیفه مدیریت شهری، توجه به این دو حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و با تصمیمات مؤثر باید نقش آفرینی کرد.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، افزود: همگام با این پیشرفت ها، باید به سمت کتاب‌های صوتی و دیجیتال هم برویم؛ البته که هیچ کدام از این نسخه ها، نمی ‎توانند جایگزین کتاب‌های مکتوب شوند.

دائمی با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید به درون خانواده‌ها نفوذ کند، ادامه داد: در فضا‌های عمومی که حضور شهروندان را داریم، همچون پارک‌ها می‌توان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان، کتابخانه‌های سیار ایجاد کرد. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر گفت: درباره کتاب‌های صوتی و دیجیتال نیز مدیریت شهری آمادگی دارد که حمایت‌های لازم را داشته باشد و قدم‌های سازنده‌ای برداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->